Okresowa
Koalicja

Współpraca z Biedronką

Prawie 3,5 miliona podpasek i tamponów trafi do potrzebujących osób w ciągu 2 lat dzięki współpracy Okresowej Koalicji z Biedronką. Regularne dostawy pozwoliły m.in. na przekazanie środków menstruacyjnych kobietom i dziewczynkom, które przyjechały do Polski z Ukrainy.

Okresowa Koalicja współpracuje z Biedronką od 2021 roku. W pierwszym roku współpracy udało się przekazać potrzebującym około 1,4 miliona podpasek. W 2022 roku liczby te wzrosły i objęły dostawę prawie 2 milionów podpasek i tamponów. Co miesiąc z magazynów do organizacji skupionych w Okresowej Koalicji jest wysyłanych aż 200 000 środków higieny menstruacyjnej przekazywanych przez popularną sieć handlową.

– Okresowa Koalicja się poszerza i z roku na rok jest coraz silniejsza w swoich działaniach. Dostarczanie setek tysięcy podpasek do potrzebujących to najlepszy dowód naszej sprawczości. Najważniejsze to być tam, gdzie kobiety potrzebują naszego wsparcia. Działaczki Okresowej Koalicji robią to codziennie – mówi Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation.

Podpaski i tampony trafiają tam, gdzie potrzeby są największe: do szkół, szpitali, domów dziecka, świetlic środowiskowych, ośrodków pomocy oraz ośrodków dla osób w kryzysie bezdomności. W ramach tegorocznej współpracy środki menstruacyjne są także wykorzystywane na dworcach, w punktach recepcyjnych i miejscach noclegowych, w których przebywają uchodźczynie i uchodźcy zza wschodniej granicy.

– W 2022 roku środkami higieny menstruacyjnej od sieci Biedronka dzielimy się też z uchodźczyniami z Ukrainy, które w naszym kraju szukają bezpiecznego miejsca. Wiele z nich, chroniąc swoją rodzinę, zapomina o swoich potrzebach. Dlatego, choć tak przyziemnym gestem, jakim są podpaski, staramy się im pomóc – dodaje Urszula Okoń, starsza specjalistka ds. promocji i pozyskiwania dochodów z Polskiego Czerwonego Krzyża.

– Wiemy, że problem ubóstwa menstruacyjnego nie zniknął, a wręcz pogłębił się w wyniku wojny w Ukrainie i fali uchodźczyń w naszym kraju. Jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego w 2022 roku jeszcze mocniej angażowaliśmy się w dalszą pomoc – mówi Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w sieci Biedronka.